K'gari - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Gijs Sluijs - WaarBenJij.nu K'gari - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Gijs Sluijs - WaarBenJij.nu

K'gari

Door: Gijs van Sluijs

Blijf op de hoogte en volg Gijs

22 Februari 2014 | Australië, Agnes Water

Na een overnachting en een dagje in Brisbane splitsen we op. Mijn reis gaat naar Noosa, klein dorpje, witte stranden tussen de rotsen. Rustig maar mooi. Met een dolfijnen spot punt, na 5 minuten in de zee te staren was mijn geduld op en heb het maar opgegeven. Heel de dag op het strand liggen en af en toe de zee in duiken je ziet de vissen gewoon zwemmen, en de kwallen... dus een beetje slalommen is wel noodzakelijk. Rope jumping was niet echt mijn specialiteit (check https://www.facebook.com/gijs.vans.) Na 4 dagen is het weer tijd om verder tegaan. Vanaf hier zit alles mee, ofniet! Gaat de airco kapot in de bus. Nog nooit zo erg gezweet in mijn leven een sauna was er niks bij. Na een half uur besefte de buschauffeur dat het echt niet tedoen was en zijn we gestopt en 1,5 uur gewacht op een nieuwe bus. (even voor het beeld: Er kunnen geen ramen open en het was midden op de dag 30 graden). Eindelijk geariveerd smachtend naar een douche maar helaas, ze hadden een administratie fout gemaakt en mijn bed was al bezet, maar no worries ze hadden verderop een huis waar een oude surfer kamers verhuurde en daar mocht ik wel voor deze nacht verblijven. Ik kan je vertellen een koffieshop kon van die man leren. Alle kamers waren bezet dus ik sliep in de garage, weer een ervaring rijker en niet klagen het was gratis. Volgende ochtend gelijk gekeken voor een boeking naar K'gari ook wel bekend als Fraser island. Als ik de volgende ochtend al zou gaan kreeg ik een discount van 150 dollar, super last minute, Deal!. 3 dagen rond scheuren in 4x4 slapen in tenten, stranden bezocht die normal op brochures staan en nee die zijn niet gephotoschopt ze bestaan echt. Ondertussen al veel dieren gespot in Australie. Vooral veel western grey kangaroo en de brush-turkey maar mijn top 3 is toch wel 1. Shark (1m) 2. red bellied black snake 3. loggerhead sea turtle. Oja en dingo's op fraser. En helaas Nelis ik ben de Tasmanian devil nog niet tegen gekomen. Ik ben nu van Noosa naar Rainbowbeach naar Fraser island gereisd en nu geariveerd in 1770 - Agnes water en begin hier met mijn surflessen...

  • 22 Februari 2014 - 08:59

    Anke:

    Nou dat klinkt geweldig. Heb je ook foto's van al dat moois?
    Geniet er nog maar van. Xx

  • 22 Februari 2014 - 11:49

    Gijs Van Sluijs:

    Wifi is hier tetraag om upteloaden. Komen zo snel mogelijk online. En vandaag een shark van ruim 2 meter gezien :)

  • 22 Februari 2014 - 12:23

    Eva:

    Al wat foto's op Facebook gezien. Volgens mij lag je al van je plank voordat je de camera had bereikt haha.
    Ben ook wel benieuwd naar wat meer foto's van de omgeving!
    Leuk verhaaltje iig :).
    Over een tijdje moeten we maar weer proberen te skypen! X

  • 23 Februari 2014 - 15:10

    Alice:

    Ha Gijs,
    Volgens mij heb je de tijd van je leven. Wat leeft er veel moois in het water daar dat je hier niet ziet. Veel plezier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Agnes Water

Gijs z'n Trip

Werken en Backpacken in Australie

Recente Reisverslagen:

29 Juni 2014

Road trip

05 April 2014

The Joboffer

22 Februari 2014

K'gari

09 Februari 2014

Dutch

02 Februari 2014

Het begin van het einde
Gijs

Actief sinds 01 Feb. 2014
Verslag gelezen: 406
Totaal aantal bezoekers 7173

Voorgaande reizen:

30 Januari 2014 - 31 Januari 2015

Gijs z'n Trip

01 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: