Dutch - Reisverslag uit Coolah, Australië van Gijs Sluijs - WaarBenJij.nu Dutch - Reisverslag uit Coolah, Australië van Gijs Sluijs - WaarBenJij.nu

Dutch

Door: Gijs van Sluijs

Blijf op de hoogte en volg Gijs

09 Februari 2014 | Australië, Coolah

Na een kort weekendje Sydney werd ik opgehaald voor de Outback ranch course, in Coolah (vlak bij Coonabarabron). Na 6 warme uren in het busje het is hier tussen de 35 en 40 graden kwamen we aan in onze villa. Oftewel.. een hutje op de hei. Waar de 2 min douche regel is, omdat het er al 7 maanden niet fatsoenlijk heeft geregend. De maandag gebruikte we om te relaxe en elkaar beter te leren kennen. We waren met 9 man, Italiaan, Sweedse, Duits, Engelse en Hollandia natuurlijk. We kamen er al snel achter dat de meeste mijn naam niet konden uitspreken dus ik kreeg de bijnaam 'Dutch'. Wat na een paar biertjes in Dutchie veranderde. Vervolgens hebben we 4 dagen training gehad van Fencing (bomen zagen en schors eraf slaan om palen voor het hekwerk te maken). Quad en moter bikes rijden, en Daniel dat je hier niet off road mag is geen probleem.. Bijna geen road namelijk. En quad rijden is leuk maar met een schakel motor door de bossen scheuren is geweldig! Een begeleider Robert en ik hebben de rest achter gelaten en zijn als een dolle door de bossen gaan scheuren, beetje jammer dat ik net wat te weinig ervaring had en uit de bocht vloog... Maar op wat blauwe plekken na kom ik er goed vanaf, het was geweldig... Voor de rest hebben we Cattle work en Mustering gedaan. Het heeft wel iets om in een hokje testaan met een boze black angus bull. Dat is zoiets dat je niet kan omschrijven maar door had je bij moeten zijn. Al bij al was het een leuke en leerzame cursus. De job garantie die aan ons is beloofd is er alleen niet. Beetje jammer, gelukkig kwam ik wel in de aanmerking en ze gaat haar best doen om voor mij een job te zoeken. Ze denkt dat ze een week tot 4 weken nodig heeft. Ik hoop dan ook dat ik in het mustering werk terecht kom. Dat zou ik ook nog wel vrijwillig willen doen, te paard of quad vee bij mekaar drijven. Het mooie is dat ik niks vast heb staan dus zit nu in de trein naar Brisbane een reisje van 15 uur met Adam, Simon en Nanna

  • 09 Februari 2014 - 07:55

    Henry De Groot:

    He gijs het lijkt wel de mooiste vakantie te worden.veel succes en zie het volgende verslag wel.als je weer terug bent kun je altijd nog voor reisgidsen gaan schrijven.haha
    Tot de volgende keer en hou je haaks dutchie

  • 09 Februari 2014 - 10:04

    Marjolein Kools:

    Hey dutchie

    Dit klinkt als een geweldige ervaring zeg. Veel plezier en geniet ervan

    Groetjes van ons alle




  • 09 Februari 2014 - 10:16

    Patrick Van Dijk:

    Heey maat,
    Dat is weer een leuk verslagje! Hopen voor jou dan snel een baan in de mustering!
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt!

    Groeten Patje

  • 09 Februari 2014 - 10:51

    Mark Antoinet Niels En Nina Boerekamp:

    Hey
    Goed te horen dat je het al naar je zin hebt down under
    Let je wel een beetje je op Stef stunt piloot
    Leuke bijnaam dutchie ha ha
    Nina vroeg zich af of je al kangoeroes gezien had
    En Niels vond het wel leuk wat je al allemaal al hebt gedaan
    En we hopen dat ze gauw iets voor je vinden
    Tot het nieuwe verslag
    Groetjes van ons

  • 09 Februari 2014 - 11:28

    Daniel:

    Heel mooi, alleen maar off road. Dat past wep bij je ;)

  • 09 Februari 2014 - 11:33

    Markovicz:

    Hey G mooi om te horen dat alles goed gaat lijkt me echt vet daar ik zou zeggen geniet ervan daar en ik hoop dat je daar snel werk krijgt en kan doen wat je wilt doen daar. Groetjes mark

  • 09 Februari 2014 - 11:42

    Godelieve:

    prachtig leuk om te lezen Gijs, wat een geweldig avontuur. Hopelijk lukt het je om bij het mustering werk terecht te komen. Maar tot die tijd, heerlijk genieten van wat daar is.
    groet godelieve

  • 09 Februari 2014 - 12:23

    Linda Van Vroenhoven :

    G'day mate!!

    Cool man, geniet ervan!

    Grs van ons

  • 09 Februari 2014 - 12:32

    Rob, Anke En Eva:

    Klinkt goed! Geniet ervan. En hopelijk bieden ze je snel een baan aan.
    Xx

  • 09 Februari 2014 - 14:15

    Ad Swinkels:

    Hoi Gijs,
    Mooi voor ons dat je daar het motor en quad-rijden kan leren. Jammer dat die werkgarantie niet staat maar in een land met zoveel vee en bbq's hebben ze toch ook slagers nodig en met die warme dagen is het wachten op de eerste brandjes. Kortom met dat werken komt het wel goed.
    Geniet van je verblijf daar en wij zullen je reis blijven volgen.

  • 09 Februari 2014 - 14:34

    Nelis:

    Goed bezig menneke. Ja die G is niet makkelijk he. Zou wel voor een andere naam gaan dan Dutchie, want dat betekend eigenlijk dat je een goedkope en pinnige Harry bent haha. Veel plezier.

  • 09 Februari 2014 - 19:47

    Bjorn:

    Mooi verhaal Gijs! Voor jou hebben ze dus ook al Dutchie gevonden haha. Doet me meteen denken aan mijn tijd daar. Ik hoop dat je een baantje kan vinden. Mocht het niet lukken laat maar weten dan kan ik kijken of ik wat voor jou kan regelen daar. Ik heb nog wat connecties dus wie weet!!

    Veel plezier nog en niet te veel goon drinken he haha!! :P

    Cheers mate.

    Ps. Ik verwacht dadelijk wel wat typische australische uitspraken in je verhaaltje ;)

  • 10 Februari 2014 - 16:01

    Robert En Silvia Bronswijk:

    Hey Gijs,

    Zo te horen heb je het goed naar je zin daar. Wel uitkijken met dat crossen he...!!!
    We hopen dat je snel leuk werk vindt, maar tot die tijd vooral heel veel genieten!!
    Blijf die leuke verhalen schrijven en foto's plaatsen. Hier lezen we ze graag.
    Groetjes Robert & Silvia

  • 13 Februari 2014 - 00:39

    Dutchie :

    Leuk om jullie reacties te lezen. Ben nu in Noosa.. Chille op de witte kleine stranden tussen de rotsen. Er zal snel weer een verhaaltje volgen. Tot later

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Coolah

Gijs z'n Trip

Werken en Backpacken in Australie

Recente Reisverslagen:

29 Juni 2014

Road trip

05 April 2014

The Joboffer

22 Februari 2014

K'gari

09 Februari 2014

Dutch

02 Februari 2014

Het begin van het einde
Gijs

Actief sinds 01 Feb. 2014
Verslag gelezen: 537
Totaal aantal bezoekers 7176

Voorgaande reizen:

30 Januari 2014 - 31 Januari 2015

Gijs z'n Trip

01 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: